Coaching

Welk resultaat mag je verwachten?

Tijdens de gesprekken en trainingen ontdek je wat de oorzaken van je probleem zijn.
En, wat je er zelf aan kunt doen om ze op te lossen of om er anders mee om te gaan.
Zo nodig help ik je ook bij het vinden van de praktische info
die je nog nodig hebt om verder te kunnen.

Daarmee komt voor jou bijvoorbeeld zicht op:

  • Leven, leren en werken met meer rust en plezier
  • Een opleiding die echt bij je past
  • Meer rust en ruimte om je talenten te gebruiken

Hoe werk ik?

Bij mijn coaching blijkt dat meestal  3 tot 5  coachingssessies nodig zijn van 1 tot 1½ uur. Aanvullend op een training zijn 1 of 2 sessies vaak al voldoende om zelf mee verder te gaan.

Je begint het coachingstraject altijd met een kort kennismakingsgesprek van 30 minuten in mijn praktijkruimte.
Besluit je daarna om verder te gaan, dan volgt een uitgebreid intakegesprek tijdens de eerste coachingssessie.
Ik stel je dan veel vragen om jouw situatie en probleem te verkennen.
We bespreken wat je wilt bereiken tijdens het coachingstraject en maken afspraken over het vervolg.
Tijdens de tweede coachingssessie worden vragen uitgediept. Na afloop krijg je  1 of meer opdrachten mee.
Vervolgens worden in de gesprekken daarna steeds opdrachten en voortgang besproken.

Vervolggesprekken kunnen via Skype gevoerd worden of in de praktijkruimte, afhankelijk van wat je handig vindt.
Mijn praktijkruimte heb ik vergroot zodat we 1,5 meter afstand kunnen houden bij gesprekken en bij oefeningen. Ook zijn er voldoende ventilatiemogelijkheden. (tuindeuren en bovenramen).

Soms is het prettig om vanuit de praktijkruimte even naar buiten* te gaan.
Lopend praat het vaak een stuk makkelijker dan tegenover iemand.
Je ervaart letterlijk ruimte, je laat je gedachtes de vrije loop, je hoeft me niet per se aan te kijken. Stiltes voelen niet ongemakkelijk. Lopen zorgt ook voor beweging in je brein, brengt je helderheid en creatieve invallen.
*Wandelcoaching is weer mogelijk zodra 1,5 m afstand houden niet meer nodig is.

Ik volg een vaste werkwijze, maar de technieken en hulpmiddelen daarbij verschillen per persoon en per coachingsvraag.
Zo houd ik o.a. rekening met hoe je het liefste leert (leerstijl).

Wat zeggen klanten over mijn coaching?

‘De coaching heeft mij geholpen met keuzes maken en voor mezelf dingen anders in te zien.
De manier waarop je me mij omging vond ik professioneel en toch ook geïnteresseerd.

Geduldig en altijd bereid te helpen en door te graven naar waar bepaalde dingen vandaan komen.
Je hebt me goed achter mijn kont aan gezeten 😉 ‘ 

Loran (20)

‘Zo terugkijkend leek de aanpak zelf er heel subtiel ingeweven.
De kleine opdrachten die meegegeven waren en de vragen tijdens de sessies kwamen vrij “verwacht” over waardoor het normale gesprekken leken, terwijl er inhoudelijk veel informatie vrij kwam. Heel professioneel.
De manier waarop je met me omging kwam mede door de aanpak heel natuurlijk over.
De gesprekken waren prettig en ik kreeg de indruk dat je ook daadwerkelijk geïnteresseerd was en me echt wilde helpen waardoor ik mij gewaardeerd voelde en (misschien onbewust) wat vrijer uitte dan verwacht.’
Wouter (24)

‘Door de coaching weet ik nu beter wat mijn kwaliteiten zijn. Ik heb daarom besloten dat ik geen HBO-opleiding ga doen, maar meteen ga werken.
Ik heb ook wat hulp en advies gekregen van jou bij het solliciteren. Ik werd meteen aangenomen bij mijn eerste sollicitatie!’
Marcel (21)

‘Wat de inhoud van onze gesprekken heeft opgeleverd is duidelijkheid. Ik ben bezig geweest met de lening, zelfstandigheid en mijn studie. Dus eigenlijk precies wat ik hoopte te bereiken.
Ik vind uw aanpak heel fijn.

De opdrachten die ik mee heb gekregen waren duidelijk, makkelijk te begrijpen maar ondertussen ook op een niveau waarbij ik getriggered werd om echt onderzoek te doen naar mijzelf en mijn toekomst.
Het was dus zeker wat ik op de site had gelezen en zelfs meer.
Als er ooit iemand binnen mijn kennisgroep dezelfde problemen ondervind als ik, zou ik zeker KernKoers opnoemen als een mogelijkheid om een stap de goede richting in te zetten.’
Warren (19)